„KRABIČKOVANIE“ & MOJE OVERENÉ TIPY A TRIKY

DSC_0784-2

Pripravovanie jedla do krabičiek, či už desiatej, obedu alebo olovrantu – krabičkovanie, ako to nazývam rada ja, mi už tak trochu prirástlo k srdcu. Všetko to začalo v momente, keď som sa rozhodla, že prestanem navštevovať školskú jedáleň a budem sa stravovať zdravšie a variť si doma, vo väčšine prípadoch sama. Začiatky boli naozaj vtipné, s varením som veľké skúsenosti nemala a veľakrát som skončila na omelete so šunkou a paradajkami, haha. Po pol hodine som bola hladná opäť a takmer vždy to skončilo ďalším hodinovým vyjedaním chladničky. Po čase som zistila, že to takto asi nepôjde, nielenže som nemala žiadne nápady, aké jedlo si pripaviť, ešte k tomu som sa vždy po škole niekam náhlila a na varenie niečoho "svetoborného" nebol ani čas. Preto som si asi pred rokom povedala, že začnem s krabičkovaním – jedlo budem mať so sebou vždy už v škole, najem sa, keď budem hladná a čo je najdôležitejšie – nemusím celý deň rozmýšľať, čo budem rýchlo jesť, keď zo školy prídem domov. Nepoviem, že som v krabičkovaní expert, aj ja mám svoje "chvíľky" s náladou na bode mrazu a najmä bez nápadov, no môžem vám povedať, že som si na krabičky zvykla a za nič by som ich už nevymenila. Občas sa mi síce stane, že mám v škole viac jedla ako učebníc, keďže vlastne učebnice do školy ani nenosím, ale – dúfam, že so mnou budete súhlasiť – jedlo je najväčšia láska na svete a nikto nikdy predsa nechce ostať hladný! Ak vás tento typ stravovania zaujal, premýšľate nad ním alebo ste na tom s jedlom podobne ako ja, čítajte ďalej.

Večer budeš stíhať viac, ako ráno & plánuj

Toto mi mal niekto povedať pred rokom! Pre niekoho síce možno jasná vec, ja som ju akosi na začiatku nevedela (alebo nechcela?) pochopiť a veľakrát som si môj obed začala chystať o 7:30 ráno a čudovala sa, prečo to vôbec, ale vôbec nestíham. Mojím jediným šťastím bolo, že bývam od školy asi 5 minút, ak by to bolo ďalej, asi by som to na 8:00 8:05 nestihla nikdy. Takže, čo nám z toho vyplýva? Tých 20 minút na pripravenie obedu si skúste ušetriť vždy na večer, ráno si aspoň o trošku dlhšie pospíte a budete hneď ready vyraziť – už aj s nachystaným obedom, haha! Ak je ale váš snack či obed rýchly na prípravu a viete, že bude lepší čerstvý a pripravený až ráno, môj, a nie len môj, najlepší tip na svete (nech sa týka čohokoľvek) je PLÁNOVANIE. Niektoré fitness blogerky, ktoré sledujem, si jedlo dokonca plánujú na celý týždeň, ja osobne potrebujem a stačí mi 1 deň vpred. Nájdite si spôsob, ktorý bude vyhovovať vám!

Snacky

Čo sa snackov týka, ak nemám čas, ovocie to vždy zachráni. Zmiešam s tvarohom, jogurtom, vločkami či semienkami a desiatu mám do pár minút hotovú. Moja obľúbená kombinácia je tvaroh, banán a čučoriedky, ale to je asi klasika, ktorá neomrzí nikoho. Naopak, ak mám večer o trochu viac času, rada si spravím domácu "presnidávku" (ok, spisovne sa to nazýva detská výživa, ale presnidávka sa mi páči oveľa viac) z jabĺk, hrušiek a škorice. Navrch vždy pridám sekané mandle, je to mňamka! V poslednej dobe som si obľúbila aj Ovocňáka, ovocné pyré, ktoré môžete vidieť na obrázku dole. Jedinou nevýhodou je gramáž – pokojne by som zjedla aj 3 balenia naraz, keďže sú dosť maličké (to bude asi tým, ich ľudia kupujú pre svoje dvojročné deti, ale viem s tým žiť).

Samozrejme, nezabúdam ani na moje obľúbené RAW tyčinky – obsahujú len tepelne neupravované prírodné suroviny, zasýtia, dodajú energiu a najmä – chutia úžasne! Pri busy dňoch v škole či pred fitkom potrebujem mať jednu vždy pri sebe. Na fotke môžete vidieť moje momentálne najobľúbenejšie – tyčinky od Bombusu (Raw energy & Raw protein) si idem už nejaký ten piatok a ešte stále ma neomrzeli. Vyskúšala som už asi každú príchuť, obľúbenci sa mi menia každý mesiac, momentálne je to proteínová kakaová a jablko & škorica. Odporúčam vyskúšať aj proteínovú s arašidovým maslom alebo marhuľa & kešu. O niečo dostupnejšie sú pravdepodobne tyčinky od Max sportu, ktoré kupujem v Kauflande, no videla som ich už aj v menších supermarketoch. Ak náhodou budete kupovať iba jednu na ochutnávku, odporúčam kakao & lieskové orechy, odkedy som ju vyskúšala ja, jedla by som ju stále.

DSC_0764

DSC_0767

Obedy

Moja obľúbená červená šošovica či avokádo sú síce skvelé a nedám na ne dopustiť, no do krabičiek sa veľmi nehodia a preto mám rada niečo jednoduchšie, nielen na prípravu ale i na konzumáciu. Čo sa obedov týka, zeleninu snáď ani spomínať nemusím, šaláty či kuracie mäso ma už neraz pri mojom deficite nápadov zachránili. Recept na moje najobľúbenejšie pohánkové rizoto som vám už raz na blogu predstavovala, ak ste ho ešte neskúsili, môžete ľutovať (a to myslím úplne vážne!). Cestoviny sú klasikou, mne sa najviac osvedčili a najviac mi momentálne chutia ryžové penne (zn. Risolino) alebo proteínové špagety z čiernej fazule. Ten druhý názov znie možno trochu strašidelne, no verte mi, sú vynikajúce. Dá sa s nimi vytvoriť najľahší obed na svete, dajú sa kombinovať tak isto ako cestoviny klasické – so zeleninou, tofu, mäsom či pestom, fantázií sa medze nekladú. Sú hotové do pár minút a okrem chuti vás jednoznačne poteší aj vysoký obsah bielkovín oproti klasickým cestovinám. Môj obľúbený recept s ryžovými cestovinami je taktiež hotový mihnutím oka – rada si do nich varím nadrobno nakrájanú brokolicu, ktorú zmiešam so syrom (a že je ho veľa!) a cesnakom, pridať môžete paradajkovú omáčku, kečup, či samotné paradajky, ochutíte bylinkami, soľou, korením a megarýchly a chutný obed máte na stole v krabičke. Recept na brokolicovú omáčku do cestovín je určite oveľa komplikovanejší, toto je len moja verzia alá nie je čas strácať čas, haha.

DSC_0801

DSC_0827

Ak ste sa dostali až sem, pravdepodobne ste si prečítali moje základné "poznatky"a tipy, ktoré považujem za (pre mňa) najdôležitejšie. Či už si z článku niečo vezmete alebo nie, moja posledná a najviac dôležitá rada je – JEDZTE TAK, ABY STE BOLI ŠŤASTNÍ A SPOKOJNÍ VY, nikto iný! Či už to budú krabičky, fastfood alebo niečo medzi tým, robte to, čo je správne pre vás a vaše telo 🙂

You may also like

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Website Protected by Spam Master