4 ZDRAVÉ SNACKY DO ŠKOLY / PRÁCE

DSC_1574

O tom, že mám rada zdravú a pestrú stravu ste už asi počuli – milujem, keď si môžem chutné jedlo pripraviť sama a vychutnať si ho, či už som doma, v škole alebo v práci. Krabičkovanie sa už stalo akousi mojou súčasťou a je veľmi obľúbené aj tu na blogu – článok o mojich tipoch s krabičkovaním je podľa štatistík jeden z najčítanejších. Ak ste ho ešte ale náhodou nečítali, nájdete ho na tomto odkaze. Práve preto ma tento článok inšpiroval, aby som vám na blog spísala zopár z mojich obľúbených receptov a určite v tejto mini "sérií" budem pokračovať. Samozrejme –  priznávam, občas mám aj ja dni, kedy sa mi naozaj vôbec, ale vôbec nič pripravovať nechce a krabičky na následujúci deň sú to posledné, nad čím rozmýšľam. No ak mám dobre zorganizovaný čas (a dobrú náladu, haha), vo väčšine prípadoch si jedlo na ďalší deň pripravujem veľmi rada a je to pre mňa taký menší večerný relax. Dnešok bude venovaný snackom (alebo desiatej, ako chcete) a ukážem vám zopár mojich obľúbených receptov a potravín, ktoré rada používam ja. V článku nájdete sladké i slané varianty receptov, ktoré môžete pripraviť deň vopred aj ráno pred školou, je len na vás, čo obľubujete viac.

Domáca chrumkavá granola

Začneme niečím sladkým – pokiaľ ho obľubujete na desiatu viac, ako slané, granola je výborným nápadom! Skvelé je na nej najmä to, že do nej môžete pridať všetky ingrediencie podľa vášho gusta – rôzne typy orechov, sušeného ovocia, semienok či ovsených vločiek. Moje obľúbené ingrediencie sú nasledovné – 3 hrnčeky ovsených vločiek, hrnček posekaných orechov (mandle, vlašské orechy, lieskovce), hrnček semienok (tekvicové, ľanové), sušené ovocie (hrozienka a goji) a škorica, med a ryžový sirup podľa chuti. Môj postup je nasledovný- rúru predhrejem na 170 °C a všetky suché ingrediencie (okrem sušeného ovocia) pridám do 1 misky. Lyžicou zmes zamiešam a podľa chuti pridám sladidlo – najlepšie sa mi osvedčil med a ryžový sirup. Nakoniec do celej zmesi pridáme 3 polievkové lyžice oleja, ja som momentálne mala po ruke iba olivový, no vôbec to neprekážalo. Granolu vysypeme na papier na pečenie a pečieme približne 20 minút. Počas pečenia ju odporúčam aspoň 2 razy premiešať, aby nebol chrumkavý iba vrch. Po dopečení pridáme do granoly sušené ovocie a môžeme chrumkať. Najlepšie chutí s jogurtom či tvarohom.

DSC_1576

Avokádová nátierka

O mojej láske k avokádu ste už pravdepodobne čítali. Ak náhodou nie, v tomto článku sa dozviete viac. S avokádom stále rada experimentujem a momentálne som si obľúbila avokádovú nátierku, na ktorú je potreba iba zopár potravín, ktoré u vás doma určite nájdete. Budeme na ňu potrebovať zrelé avokádo, 3 polievkové lyžice smotanovej nátierky, 3 strúčiky cesnaku, 3 nadrobno nakrájané cherry paradajky, polievkovú lyžicu šťavy z citrónu a štipku soli. Avokádo vydličkou roztlačíme, pridáme šťavu z citrónu, aby nám nezhnedlo a pridáme zvyšok potrebných ingrediencií. Podávame na celozrnný chlieb alebo hrianku. 

DSC_1531

Jablkové kocky

Neviem ako vy, no kombináciu jabĺk a škorice v koláčoch milujem. Jablkám samotným akosi na chuť stále neviem prísť, no koláčiky z nich, to je moje! Moje obľúbené raňajky či desiata sú práve jablkové kocky z pohánkovej múky (1 hrnček), 2 jabĺk, pomletých vlašských orechov (1/2 hrnčeku) 1 vajíčka, rastlinného mlieka (podľa konzistencie, cca 100 ml), medu (1-2 polievkové lyžica), škorice (1 čajová lyžička), olivového oleja (1 polievková lyžica) a prášku do pečiva (1/2 čajovej lyžičky). Jablká nastrúhame, pridáme k nim vajíčko, med, olivový olej a škoricu. V druhej miske si nachystáme múku, pomleté vlašské orechy a prášok do pečiva. Suchú zmes pridáme k jablkám a podľa konzistencie pridávame mlieko. Pečieme na papieri na pečenie na 180 °C 25 minút. Z tejto dávky vyjde približne 6 kociek. 

DSC_1564

Pečený cícer

Objavili ste už čaro cíceru presne tak, ako ja? Túto ingredienciu plnú bielkovín je môžné pripraviť na niekoľko spôsobov, môj obľúbený je však jeden z najjednoduchších. Na jeho prípravu budeme potrebovať cícer v plechovke, olivový olej, čierne korenie a soľ. Čo sa postupu týka, zvládne ho aj každý kuchársky anti-talent. Rúru predhrejeme na 220 °C, vodu z plechovky zlejeme, cícer opláchneme pod studenou vodou a zbavíme ho šupiek. Do misky si nachystáme zmes olivového oleja, štipky soli a štipky čierneho korenia, ktorú následne zmiešame s predpripraveným cícerom. Pečieme na papieri na pečenie asi 25 minút a chrumkavú mňamku máme na svete. 

DSC_1588-2

You may also like

2 komentáre

  1. Guacamole je výborné, já si ho nejraději dávám k nachos nebo k masíčku, ale jednu dobu jsem si ho dávala i na chlebík i třeba s tuňákem. Ta cizrna mě zaujala, protože jsem právě také slyšela, že je zdravá a tohle je takové fajn zobání! 🙂

    Na blogu jsem nyní také psala o granole jako o jednom z tipů na Valentýnský dáreček pro kohokoli, tak se jukni! 🙂

    <a href="http://lifestylebirdie.com/12-originalnich-nebo-diy-darku-a-tipu-na-valentyna/">LifestyleBirdie – 12 Originálních nebo DIY dárků a tipů na Valentýna</a>

    1. Máme akurát matiku, tak idem čítať ten tvoj článok radšej, haha! Cícer určite vyskúšaj, ja som si ho veľmi obľúbila a rada ho dzobkám, či už na desiatu alebo olovrant 🙂 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *